עברית | English | عربيه

כמהין (2013)

שתף:

כוריאוגרפיה: אמיר קולבן

המופע כמהין בוחן בדרכים ריקודיות ותיאטרליות את נושא האוכל, נושא שמחבר באופן בלתי אמצעי בין הביולוגי לתרבותי ובין סיפוק תשוקה להתניות חברתיות.

במופע כמהין חבורת אנשים שהקשר ביניהם אינו ברור מוצאת את עצמה בארוחת ערב חגיגית אשר בה אין מארח אלא אורחים בלבד. במהלך המופע צצים סיפורים וקרעי זיכרונות שהמשותף ביניהם היא סיטואציית האכילה. חילופי הסיפורים והזיכרונות, שבהם כל אחד הוא מרכיב בתבשיל של מישהו אחר, מתרחשים  סביב שולחן אוכל קיים או דמיוני, תוך שינוי המערכים החברתיים ותוך יצירה של טקסים תרבותיים שהופכים למאבק הישרדות של הכול בכול ללא הסוואות וגינוני נימוס.

אוכל הוא אולי הקשר הכי ראשוני עם העולם שחווה התינוק שיונק, והוא ממשיך להיות אמצעי תקשורת של התת-מודע בין אנשים במצבים חברתיים שונים: ארוחת עסקים, דייט, מסיבת קוקטייל או סעודת חתונה. אוכל כאמצעי תקשורת מקבל ביטוי רב גם בתוכניות הטלוויזיה הרבות שעוסקות באוכל בצורות שונות, ומאפשרות ריבוי השפעות הדדיות של תרבות אוכל אחת על האחרת.

אבל אוכל הוא גם טרף. הוא מביא לביטוי אכזרי את יחסי ההירארכיה בטבע או בחברה האנושית. סבתא בישלה דייסה. נתנה לזה, לזה וגם לזה, ורק לאחרון הקטן לא נשאר. אפילו הסיפור התמים הזה מסתיים תמיד בטריפה. וחד-גדיא, אותו סיפור מעשה שמסופר לאחר הארוחה בסדר הפסח, כל כולו סיפור הירארכיה שמתחיל מטריפת הגדי התמים, תוך שהוא מצביע על שרשרת המזון בטבע שבזכותה החזקים שורדים והחלשים נטרפים. גם את המחאה החברתית של קיץ 2011 ניתן לקרוא מחדש בהקשר לנושא זה, מחאה שעלתה בעקבות הצלחת קמפיין חרם הקוטג'.

כל המרכיבים האלה "בושלו" ביצירה שמאפשרת מבט אחר על הפעולות היום יומיות שלעיתים הופכות לאינטימיות של אכילה, נגיסה, בליעה וליקוק. בכמהין מבושלים ביחד העונג הנהנתני וכאב ההימנעות, הגרוטסקי והנעלה, התשוקה והדחייה לתבשיל מעורר תיאבון ומחשבה כאחד.

עיצוב תלבושות: הגר ויטאל

עיצוב תאורה: שי יהודאי

עיצוב תפאורה ופסקול: אמיר קולבן

מוסיקה:

Balmorhea, Dimitri Shostakovich, Laurie Anderson

Charlie Chaplin, Diamanda Galas, Leila Arab,  חווה אלברשטיין

רקדנים- שותפים ליצירה: הראל גרז'וטיס, סלע פריד, סרגיי שאמוטה, עירית עמיחי, סתיו דרור, אליסה שוגר-מייקלברג, דלפין יונגמן, ארין שאנד

צילום: כפיר בלוטין

הצטרפות לחברי מועדון

עוד לא חברים?

הצטרפו עכשיו למועדון קולבן דאנס

הצטרפות חינם